سایت بلیط, دانشنامه تخصصی سفر

آخرین اطلاعات مرتبط با سفر و گردشگری سراسر ایران

همه چیز در مورد نمایشگاه جیتکس دبی

جیتکس چیست؟

جیتکس (Gulf Information Technology Exhibition) که به اختصار GITEX خوانده می‌شود، بزرگترین نمایشگاه و کنفرانس در زمینه‌ی کامپیوتر و آی تی در خاورمیانه است و هر سال در دبی، امارات متحده‌ی عربی و غالباً در فصل پاییز برگزار می‌شود. قدمت برگزاری این نمایشگاه به سال ۱۹۸۱ میلادی بازمی‌گردد. نمایشگاه این رویداد در خاورمیانه سالیانه تعداد زیادی از شرکت کنندگان را جذب می‌کند. اوج این اتفاق در سال ۲۰۰۹ زمانی که مایکروسافت از ویندوز ۷ خود رونمایی کرد. نمایشگاه فروشندگان و مصرف کنندگان وسایل الکترونیکی جیتکس خرده فروشان بزرگی در دنیای ICT را نیز به خود جذب می‌نماید.

همانطور که ذکر شد این رویداد برای  اولین بار در سال ۱۹۸۱ و به عنوان GITE و در یکی از سالن‌های مرکز تجارت جهانی دبی برگزار شد. رفته رفته این نمایشگاه گسترش یافت و هم اکنون جیتکس در زمان برگزاری اش کل مجموعه‌ی ذکر شده که شامل ۱۰ سالن نمایشگاهی است را در بر می‌گیرد.

هفته‌ی فناوری جیتکس همیشه به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادها در زمینه‌ی تکنولوژی و کامپیوتر تلقی می‌شود. در سال ۲۰۱۸ جیتکس شاهد حضور نمایندگانی از آسیا، اروپا، آمریکا و آفریقا بود. لازم به ذکر است شرکت کنندگان در این رویداد به نمایش و معرفی آخرید دستاوردهای خود در چاپ سه بعدی، تکنولوژی صوتی، خدمات فناوری، لوازم جانبی، پهبادها، ربات‌ها، بازی‌های رایانه ای، نرم افزار و سخت افزار و خدمات اینترنتی می‌پردازند.

جیتکس را می‌توان پلتفرمی دانست که در آن صنعت مربوطه به طور کامل و به بهترین شکل تعریف می‌گردد. در این رویداد می‌توانید با تعداد بی‌شماری از بازدیدکنندگان از سراسر جهان حضوری ملاقات کرده و ارتباطلات کاری گسترده و قابل توجهی برای کسب و کار خود خلق کنید.

در سال ۲۰۱۸ نمایشگاه جیتکس در مساحتی معادل ۸۴ هزار متر مربع برگزار گردید. بیش از ۱۴۶ هزار نفر از ۱۴۰ کشور دنیا از غرفه‌هایی که توسط ۴۲۰۰ شرکت کننده و در ۱۰ سالن نمایشگاهی برپا شده بود بازدید کردند. جیتکس که معتبرترین رویداد در خاورمیانه در مواردی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد شمرده می‌شود، همواره معرف و نمایشگر جدیدترین نوآوری‌ها و تکنولوژی‌ها است و از این رو برای افرادی که علاقه مند به آشنایی با فناوری روز دنیا، شناختن عرضه کنندگان جدید، توسعه‌ی کسب و کار و حضور در کنفرانس جهانی جیتکس هستند حائز اهمیت می‌باشد.

جیتکس ۲۰۱۹

جیتکس امسال در تاریخ ششم تا نهم اکتبر ۲۰۱۹ (October 6-9, 2019) و در همان مرکز تجارت جهانی برگزار خواهد شد. جالب است بدانید جیتکس ۲۰۱۹ میزبان ترندهای جدیدی از جمله هوش مصنوعی، شهرهای هوشمند، تکنولوژی لایف استایل جیتکس، ۵G، … خواهد بود. در این رویداد ۴۸۰۰ نفر شرکت کننده از ۱۴۰ کشور جهان حضور خواهند داشت.

همانطور که ذکر شد بخشی از رویداد جیتکس به کنفرانس و سخنرانی‌هایی اختصاص دارد. در ادامه‌ی این مطلب با برخی از سخنرانان رویداد جیتکس ۲۰۱۹ به طور مختصری آشنا خواهیم شد.

دکتر عایشه کانا (Ayesha Khanna)

دکتر کانا بنیان‌گذار و مدیرعامل ADDO AI که یک مؤسسه‌ی هوش مصنوعی در آسیای جنوب شرقی به شمار می‌رود است. وی به عنوان یکی از مهم‌ترین مشاوران دولت‌ها و کمپانی‌های متعدد در زمینه‌ی هوش مصنوعی و شهرهای هوشمند شناخته می‌شود.

کریستوفر موری (Christopher Mowry)

کریستوفر موری کانادایی بنیان‌گذار و مدیرعامل کمپانی General Fusion است. موری مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی ستاره شناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی مهندسی مکانیک دریافت کرد. وی سوابق درخشانی از همکاری با کمپانی‌های رباتیک در کارنامه‌ی خود جای داده است.

استفانی پترسون (Stephanie Peterson)

استفانی پترسون از آگوست ۲۰۱۵ به تیم آدیداس پیوسته است و مدیر ارشد بازاریابی این کمپانی شمرده می‌شود. تیم پترسون مسئول استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ، ارتباطات، بومی سازی، تولید محتوا، شرکت در رویدادها و موارد دیگری است. او به عنوان یک زن چهره‌ی شناخته شده ای در بازاریابی و مدیریت محسوب می‌شود.

دکتر عزیز ناژا (Aziz Nazha)

دکتر ناژا مدیر بخش هوش مصنوعی کلینیک کلولند (Cleveland Clinic) ابوظبی است. وی در سطح ملی و بین المللی متخصصی بسیار شناخته شده در آموزش بیماران سرطانی به شمار می‌رود. تحقیقات او بر استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در ترجمه‌ی اطلاعات پیچیده‌ی سلامتی به ابزار مفید کلینیکی که بتواند نتایج را در بیماران بهبود بخشد تمرکز دارد.

برنی سو (Bernie Su)

برنی سو یکی از موفق‌ترین و خلاق‌ترین تولیدکنندگان قسمت‌های دیجیتالی در هالیوود به شمار می‌رود. سریال اخیر او Artificial نام دارد. این سریال مجموعه ای علمی تخیلی است.

پائولا پیزانو (Paola Pisano)

پائولا اهل تورین ایتالیا است. این زن نقش بسیار مهمی در استراتژی دیجیتال سازی شهر تورین داشته است. او در پروژه‌ی مشارکتی شهر که در آن شهروندان حق رأی و پیشنهاد دادن ایده‌هایی در شهر را دارا هستند نقش مهمی ایفا کرده است. پائولا بیش از ۸۰ مقاله در زمینه‌ی ابداع و مدل‌های کسب و کارهای خلاق تألیف نموده است.

دی پوکو (Dee Poku)

دی پوکو کار خود را با فعالیت در برند مارکتینگ آغاز نمود و در طول سالیان زیاد زندگی حرفه ای خود در احیای برندهای معتبری چون کوکا کولا همکاری کرده است. خانم پوکو مؤسسه‌ی مشاوره‌ی برندینگ و بازاریابی خود به نام Right Angle را پایه گذاری نمود. او همچنین پایه گذار شبکه ای بسیار قدرتمند به نام WIE است. WIE مخفف عبارت Women: Inspiration & Enterprise و به معنی زنان: الهام و کارآفرینی می‌باشد. مأموریت این شبکه قدرتمند کردن زنان رهبر در نسل‌های آینده تعریف می‌شود.

 

اگر قصد سفر به دبی و شرکت در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۹ را در ماه اکتبر داشته باشید، قاعدتاً اولین قدم خرید بلیط هواپیما خارجی و یا خرید تور دبی است. همانطور که می‌دانید در گذشته برای خرید بلیط هواپیما لازم به مراجعه‌ی حضوری به آژانس‌های مسافرتی بودیم. اما امروزه با اضافه شدن امکان خریدهای آنلاین در برخی از وب‌سایت‌ها، دیگر مجبور به صرف زمان و هزینه برای رسیدن به یک آژانس مسافرتی نیستیم؛ تنها کافی‌ست مبدأ، مقصد و تاریخ سفر را در وب‌سایتی مطمئن وارد کرده و از بین گزینه‌های موجود گزینه‌ی مناسب خود را انتخاب کنید. بعد از پرداخت آنلاین وجه بلیط هواپیما به راحتی بلیط سفر خود را دریافت خواهید کرد.

مِستر بلیط یکی از با سابقه ترین و خوشنام‌ترین سامانه‌های فروش آنلاین بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس است. در مستر بلیط می‌توانید لیست ارزان بلیط هواپیما دبی و دیگر مقاصد خارجی و داخلی را مشاهده و به آسانی خریداری نمایید.

چنانچه به دبی که یکی از برترین مقاصد گردشگری در خاورمیانه است سفر کنید می‌توانید از طیف وسیعی از تفریحات و جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا بهره مند گردید.

دبی از پارک‌های فراوانی برخوردار است که در بین آن‌ها پارک‌های آبی شهرت بیشتری دارند. مشهورترین پارک‌های آبی دبی عبارتند از وایلد وادی، آتلانتیس، آیس لند، اِسپلش اِن پارتی، اسپلش پد دبی، لگولند و لاگووانا.

از اماکن دیدنی دبی می‌توان به برج العرب، برج الخلیفه، دبی مال، فواره‌ی دبی، موزه‌ی دبی، اسکی دبی، بازار طلا، شهر جمیرا، مرکز خرید امارات، ساحل جمیرا، منطقه‌ی تاریخی الفهیدی، تم پارک فراری، آکواریوم دبی، باغ معجزه‌ی دبی، دلفیناریوم و ده‌ها مورد دیگر اشاره کرد.